Yritys

Nexans on allekirjoittanut sopimuksen La Triveneta Cavin ostamisesta

14.2.2024

Ermenegildo Scalabrin, Gastone Massignan ja Bruno Gobetti perustivat yrityksen vuonna 1965. Se työllistää noin 700 työntekijää, ja sen liikevaihto on viimeisten 12 kuukauden aikana ollut yli 800 miljoonaa euroa. La Triveneta Cavilla on Italiassa ensiluokkainen teollinen toiminta, johon kuuluu kolme kaapelituotantoyksikköä tehokkaine logistiikkayksiköineen Brendolassa ja Tolentinossa sekä oma kuparilangan vetolaitos Montecchiossa Maggioressa.

Nexans näkee yrityskaupalla olevan useita strategisia etuja:

• Yrityskauppa on merkittävä edistysaskel Nexansin strategiassa, jonka tavoitteena on kehittyä yhä vahvemmaksi maailmanlaajuiseksi toimijaksi sähköistämisen alalla. Kauppa antaa Nexansille tunnetun toimijan, jolla on pitkät perinteet ensiluokkaisista innovaatioista ja teollisuusalustoista, sekä erittäin kokeneen johtoryhmän, jolla on vahvat saavutukset.

• Asiakashyödyt: Yritysosto vahvistaa Nexansin asennuskaapelivalikoimaa, jotta se pystyy vastaamaan markkinoiden merkittävään muutokseen kohti paloturvallisuutta: paloturvallisuuskaapeleiden maailmanlaajuisen kysynnän odotetaan kasvavan noin +13 % CAGR vuosina 2021–2030.

• Arvokas kauppa Nexansin osakkeenomistajille: La Triveneta Cavin osto tuottaa synergiaetuja ja siten arvoa osakkeenomistajille. Synergiaetuja odotetaan saavutettavan integroimalla La Triveneta Cavin liiketoiminta Nexansiin sekä ottamalla käyttöön Nexansin omat ohjelmat SHIFT Performance ja SHIFT Prime, joilla parannetaan asiakaskeskeisyyttä ja lisäarvoratkaisuja.

“ La Triveneta Cavin osto on tärkeä virstanpylväs, jotta voimme kehittyä entistä vahvemmaksi toimijaksi sähköistämisen alalla. Italia on euroalueen kolmanneksi suurin talous ja Euroopan toiseksi suurin tuotantotalous, jossa on korkeasti koulutettuja osaajia ja tunnustettua huippuosaamista tutkimus- ja kehitystyössä sekä teollisuusprosesseissa.
Olemme iloisia voidessamme toivottaa La Triveneta Cavin 700 työntekijää tervetulleiksi Nexansin laajempaan perheeseen. La Triveneta Cavi tuo Nexansille yli 800 miljoonan euron liikevaihdon, neljä tuotantoyksikköä ja teknologia-alustoja, jotka vahvistavat tuotevalikoimaamme ja mahdollistavat uusien kestävien tuotteiden nopeamman lanseerauksen suuren kysynnän markkinoilla. Nexansin ja La Triveneta Cavin yhdistyminen on todellinen katalysaattori "Made in Italy" -kaapelituotannolle Veneton alueella Italiassa, ja se tuo merkittäviä investointeja ja työpaikkoja La Triveneta Caviin. ”

Christopher Guérin

Nexansin toimitusjohtaja

“ Nexans tarjoaa merkittäviä resursseja La Triveneta Cavin liiketoiminnan laajentamiseksi edelleen, erityisesti paloturvallisuusteknologian käyttöönoton nopeuttamiseksi. Yhdistämällä yrittäjähenkemme Nexansin uraauurtavaan ja joustavaan kulttuuriin olemme valmiita edistämään innovointia ja luomaan mullistavia vaikutuksia. Olemme ylpeitä siitä, että olemme löytäneet oikean kumppanin, joka tehostaa henkilöstömme tähän mennessä tekemää työtä ja jatkaa yrityksemme kehittämistä. ”

Mariano Peripolli

La Triveneta Cavin toimitusjohtaja

Lue alkuperäinen lehdistötiedote englanniksi Nexans-konsernin verkkosivuilta:  Nexans enhances portfolio in Europe with an agreement to acquire iconic La Triveneta Cavi.

Kontaktisi

Gabriella Myrén